Eerste publicatie!

Uitgeverij LetterRijn organiseert elk jaar een schrijfwedstrijd waar schrijvers een kort verhaal rond een bepaald thema kunnen insturen. De 30 beste verhalen worden gebundeld en uitgegeven. Dit jaar besloot ik ook mee te doen. Een hele uitdaging, want het thema was Insomnia, verhalen die je wakker houden. Nu zijn mijn schrijfsels vaak niet heel erg eng, maar het leuk om het een keertje wat duisterder te maken. Mijn inzending 'De zwarte trein' heeft het tot de shortlist geschopt en wordt in dit najaar uitgegeven! Ik zie ernaar uit om mijn verhaal in een echt boek terug te lezen, en ik hoop dat dit het begin zal zijn van meer publicaties.

Hieronder een kort voorproefje, want ik kan natuurlijk niet het hele verhaal online zetten...

De zwarte trein
Een luid metalig gekraak laat de dunne muren van mijn kamer trillen. Ik schuifel voorzichtig naar de gang om te achterhalen uit welke kamer het komt. In de gang kringelen zwarte roetdeeltjes van onder een deur omhoog. Moeizaam knijp ik  mijn ogen toe. Het is kamer 202b. Ik kan de kleine cijfers nog net ontcijferen. Mazzelaar, denk ik. Mijn neus kan de geur van roet niet meer ruiken, maar in mijn geest dwarrelt die nog rond. Met een zachte zucht sleep ik mezelf weer de kamer in en laat me op het bed zakken. Het piept zachtjes maar zakt amper in onder mijn geringe gewicht. Ik leg mijn handen voor mijn gezicht. De huid is gerimpeld en haast doorschijnend. Botjes duwen tegen mijn vel. Het metalige geknars verwijdert zich en mijn gedachten keren onherroepelijk terug naar het terras van al die jaren geleden geleden. Toen ik nog een jonge man was en dit vervloekte geluid mijn leven voor het eerst binnendrong.

Geen opmerkingen: